Jaunie kombainu modeļi CR11 un CR10

Jaunie kombainu modeļi CR11 un CR10 – New Holland jaunākais panākums jaudas palielināšanā un zudumu samazināšanā

  • New Holland jaunās tehnikas klāstā iekļauts ne tikai izstādē Agritechnica jau iepazītais kombaina modelis CR11, bet arī CR10
  • CR10: 635 ZS/16 000 l graudu tvertne; CR11: 775 ZS/20 000 l graudu tvertne
  • Abiem modeļiem ir jauna veida 2×24 collu rotori un Twin-Clean tīrītava

Lauksaimniecības tehnikas ražotājs New Holland ir laidis klajā jauno tehnikas klāstu ar īpaši mūsdienīgu dizainu. Jaunajam flagmanim – New Holland CR11 kombainam, kas jau tika iepazīts izstādē Agritechnica 2023 – ir pievienojies vēl viens modelis – CR10. Abi graudu kombaini ir būvēti New Holland kombainu Izcilības centrā (Centre of Excellence) Zēdelgemā, Beļģijā, un tie abi ir aprīkoti ar visjaunākajām tehnoloģijām, kas lielajām saimniecībām palīdzēs darboties maksimāli efektīvi, ievērojami ierobežojot zudumus un samazinot kopējās ražas novākšanas izmaksas.

Galvenā atšķirība starp abiem modeļiem ir to jauda un graudu tvertnes ietilpība, kas katrai lielsaimniecībai sniegs iespēju izvēlēties savām vajadzībām visatbilstošāko kombainu. CR11 ir 20 000 litru graudu tvertne un 15,9 litru FPT Cursor 16 dzinējs, kas nodrošina 775 ZS jaudu. CR10 ir aprīkots ar 12,9 litru FPT Cursor 13 dzinēju, kas apgādā kombainu ar 635 ZS jaudu, savukārt tā graudu tvertnes ietilpība ir 16 000 litru. Līdz ar papildu jaudu un graudu tvertnes ietilpību citas iezīmes, kas pārceļ šos kombainus augstākā līgā produktivitātes, graudu kvalitātes un zudumu ierobežošanas ziņā, ietver garākus dubultos rotorus un jauno Twin-Cleaning tīrīšanas sistēmu.

Lielāka efektivitāte un iespējas
Šie jaunie CR sērijas kombaini ir konstruēti tā, ka tie visos ražas novākšanas procesa posmos var apstrādāt lielākus graudaugu apjomus. Griezējstieņi ar platumu 10,6 – 15,0 m ir pieejami fiksētu, lokanu nažu, pārvietojamu nažu un lentes formātos. Ir pieejami arī kukurūzas hederi ar 12-16 rindām, turklāt izkraušanas gliemežtransportieru garumus var specifiski pielāgot visiem hederu platumiem. Kopā ir trīs pārvadmehānismu varianti, lai nodrošinātu atbilstību visiem hederiem – standarta ar fiksētu piedziņu, standarta ar mainīgu piedziņu un mainīga lielas noslodzes sistēma. Mainīgas piedziņas gadījumā CVT piedziņas bloks uz dzinēja pārnesumkārbas nodrošina iespēju regulēt hedera/padevēja darbības ātrumu atkarībā no augu specifikas un lauka apstākļiem. Padevēja/hedera reverss tiek panākts ar hidraulisko motoru, kas uzstādīts uz fiksēta ātruma pārvadmehānisma un ar CVT piedziņu uz mainīga ātruma pārvadmehānisma.

Pacēlāja standartaprīkojumā ir iekļauta priekšdaļas regulēšana un sānu sasvēršana, ko var attālināti regulēt no kabīnes. No šejienes nopļautie augi tiek virzīti uz New Holland augsti novērtēto Dynamic Feed Roll sistēmu, kuru aizsprostošanās gadījumā tagad var darbināt arī reversā vienlaikus ar pacēlāju un rotoriem. DFR paātrina augu masas plūsmu un sadala to divās vienādās daļās, piegādājot materiālu abiem garenvirziena kulšanas un separācijas rotoriem, kas izvietoti tālāk. DFR priekšā ir liels nodalījums pacelto akmeņu savākšanai, un to var iztukšot manuāli vai pēc izvēles attālināti ar hidrauliskās aktivācijas palīdzību no kabīnes.

New Holland bija pirmais ražotājs, kas sāka piedāvāt kombainus ar diviem garenvirziena rotoriem, ieviešot savu Twin Rotor kulšanas un separācijas tehnoloģiju pirms nu jau gandrīz 50 gadiem – 1975. gadā. Laika gaitā šī mehānisma dizains ir attīstījies, lai nodrošinātu, ka tas atbilst arvien stingrākajām prasībām caurplūdes, graudu aizsardzības, graudu noturēšanas un salmu kvalitātes ziņā. Jaunajiem CR10 un CR11 abi 600 mm rotori ir palielināti gan diametra, gan garuma ziņā, nodrošinot intensīvāku augu cirkulāciju un līdz ar to arī efektīvāku graudu kulšanu un separāciju. Katram rotoram ir 40 standarta kuļstieņi, astoņi HX kuļstieņi un 12 rievotie kuļstieņi. HX blokos ir apvienots rievoto kuļstieņu augstums ar standarta elementu profilu, tiem ir lielāku sānu sienas leņķi, kas palīdz virzīt augu masu pakāpjveida rotora kurvja pārejas posmā starp kulšanas zonu un separācijas zonu. Lāpstiņu leņķi var attālināti kontrolēt no kabīnes, turklāt jaunā lāpstiņu konstrukcija palīdz izmest augus, ja ir jāmaina rotoru virziens. Jaunajam rotora kurvim ir jauns pakāpjveida dizains, tas ir arī paplašināts, turklāt separācijas zonā ir augstākas lāpstiņas, kas nodrošina apjomīgāku materiāla kustību, uzlabotu separāciju un uzlabotu jaudas patēriņa efektivitāti. Kuļkurvja zonā ir apvienoti divi trīs atvieglotas konstrukcijas kuļkurvju un atdalīšanas režģu komplekti, kā arī divi sešu atvieglotas konstrukcijas režģu komplekti.

Jaunā TwinClean tīrītava
Jauno TwinClean tīrītavu raksturo dažādas iezīmes, kas palielina caurplūdi un būtiski ierobežo graudu zudumus. Tā sastāv no divām secīgām sietu sistēmām, kurām katrai ir savs augšējais un apakšējais siets, kā arī tīro graudu transportieris. Tās pamatā ir liela graudu panna ar palielinātu kritumu līdz pirmajam augšējam sietam. Gaisa plūsmu nodrošina lieljaudas tīrītavas ventilators. Divi automātiski šķērsizlīdzināšanas mehānismi – viens uz graudu pannas un otrs uz augšējiem sietiem – garantē vienmērīgu tīrītavas noslodzi visos apstākļos. Divi spiediena sensoru komplekti – viens uz graudu pannas un otrs uz augšējiem sietiem – pastāvīgi mēra tīrītavas noslodzi un nosaka jebkādas novirzes slodzes sadalījumā starp labo un kreiso pusi. Īpašs kustīgais mehānisms tīrītavas malās palīdz graudu pannai un sietiem izlīdzināt materiālu visā tīrītavas platumā. Līdz ar to tīrītava var kompensēt nevienmērīgu padevi un sānu slīpumus līdz pat 28%. Kopējā sietu platība ir 8,76 m².

Graudu tvertnes autonomijas palielināšanai
CR11 graudu tvertnes ietilpība ir 20 000 litru un izkraušanas ātrums ir 210 l/s, savukārt CR10 graudu tvertnē ietilpst 16 000 litri graudu un tie tiek izbērti ar ātrumu 159 l/s. Šķērstransportiera izslēgšanās nodrošina to, ka izkraušanas gliemežtransportieri var pilnīgi iztukšot pat tad, kad graudu tvertnē vēl ir graudi. Ja kombainam CR11 atvieno priekšējo šķērstransportieri, izkraušanas ātrums samazinās par 50%, nodrošinot efektīvāku piekabju uzpildīšanu. Izkraušanas gliemežtransportieriem ir grozāms uzgalis, lai atvieglotu vienmērīgu piekabes uzpildīšanu un būtu vieglāk pozicionēt traktoru.

Atlikumu pārvaldība lielam pļaušanas platumam un lielam salmu apjomam
CR10 un CR11 kombainus var aprīkot vai nu ar integrētu standarta smalcinātāju vai ar augstu uz pārsega uzstādāmu smalcināšanas bloku. Pirmā veida smalcinātājs ir paredzēts sausiem apstākļiem, bet uz pārsega uzstādāmais bloks ir paredzēts lietotājiem, kam jāapstrādā liels salmu apjoms, to sīki sasmalcinot un izkaisot materiālu pļaušanas platumā.

Integrētais standarta smalcinātājs ir aprīkots ar 60 fiksētiem asmeņiem, kas darbojas kopā ar 52 pretnažiem, sasniedzot 3000 apgr./min smalcināšanas gadījumā vai 800 apgr./min salmu vālu veidošanas gadījumā. Pretnaži ir regulējami manuāli, tomēr kā izvēles variants ir pieejama arī to attālināta hidrauliska regulēšana. Piedziņas veltnis palīdz izmest salmus, veidojot vālus, vai novirzīt tos uz kaisītāja darbratiem smalcināšanas laikā. Abi hidrauliskās piedziņas 800 mm darbrati, no kuriem katrs ir aprīkots ar trim lāpstiņām, izkliedē sasmalcināto materiālu platumā līdz 15 metriem. Oscilējošais deflektors aiz izkliedētājiem dinamiski pulsējošā veidā veicina pārpalikumu izkaisīšanu, nodrošinot vienmērīgu pārklājumu visā pļaušanas platumā.

Augstā pārsega smalcinātājam ir 500 mm bīters ar divām dzelkšņu rindām un divām asmeņu rindām, kā arī neperforēta bītera panna. Tam seko sešu rindu smalcinātājs ar 88 triecientipa nažiem un 67 pretnažiem. Smalcinātājs var darboties ar mazu (900 apgr./min) vai lielu (3600 apgr./min) ātrumu, kā arī neitrālā pozīcijā, nodrošinot brīvkustību, kad ir nepieciešams veikt apkopi. Pēc izvēles ir iespējama arī smalcinātāja ātruma attālināta pielāgošana. Abiem hidrauliskās piedziņas 970 mm diametra darbratiem, ar ko aprīkots šis bloks, katram ir piecas lāpstiņas, kas spēj izkliedēt materiālu līdz pat 18 m. Tāpat kā standarta iekārtām, oscilējošais deflektors ir uzstādīts aiz izkliedētājiem uz augstā pārsega smalcinātāja, lai dinamiski pulsējošā veidā izkliedētu atlikumus visā pļaušanas platumā. IntelliSpread opcija izmanto radarus, lai pastāvīgi novērtētu atlikumu izkliedēšanas pilno platumu un automātiski noregulētu labās un kreisās puses izkliedētāju ātrumu, šādi garantējot izkliedēšanu pilnā platumā. Turpmākas opcijs ietver attālinātu smalcinātāja lūkas pozīcijas, smalcinātāja zobratu un pretnažu izvēli. Pēc izvēles pieejams ir arī smalcinātāja slodzes indikators, kas nodrošina informāciju par smalcinātāja jaudas patēriņu, līdz ar to var tikt izvērtēta smalcinātāja jaudas efektivitāte attiecībā pret garumu, kādā tiek smalcināts materiāls. Ņemot vērā šo informāciju, operators var izvēlēties optimālo līdzsvaru starp jaudas patēriņu, smalcināšanas kvalitāti un caurplūdes apjomu.

Tehnoloģijas un komforts vieglākam ražas novākšanas laikam
Būtiski uzlabota ir arī CR10/CR11 kabīne, kuru sedz jauna dizaina jumts. Līdzās piekļuves pakāpieniem operatoram ir pieejama 25 litru ūdens tvertne roku mazgāšanai, turklāt tai ir arī integrēts ziepju dispensers. Kombaina vadība ir atvieglota, pateicoties diviem Intelliview 12 skārienjutīgā ekrāna termināļiem. Ar primāro monitoru labās puses konsolē tiek pārvaldītas un kontrolētas kombaina galvenās vadības ierīces, savukārt sekundārais monitors uz A statņa ir konfigurēts karšu lietošanai un informatīviem nolūkiem. Abi kombaini ir aprīkoti ar trim kamerām, ar kuru palīdzību operators var redzēt aizmugurējo zonu, graudu tvertni un izkraušanas gliemežtransportieri. Pēc izvēles ir pieejama arī kamera, kas apkaimi ļauj vērot no putna lidojuma, kā arī piekabes sakabes kamera. Katru no monitoriem var konfigurēt tā, lai tajā būtu redzami ārējo kameru uztvertie skati. Operators tagad var arī kontrolēt vairāk funkciju attālinātā veidā, pat neizkāpjot no kabīnes, tostarp rotoru, smalcinātāja un izkraušanas gliemežtransportiera ātruma pielāgošanu, DFR un rotoru reversēšanu, kā arī salmu smalcinātāja aktivēšanu/deaktivēšanu.

Jaunā dizaina kabīnē ir arī citādāka veida pedāļi un kāju atbalsti, luksusa klases stūre un augstākās kategorijas auduma vai ādas sēdekļi, kā arī jauna veida vairāku zonu klimata kontrole ar gaisa cauruļvadiem grīdas līmenī. Jaunais Bluetooth radio nodrošina iespēju kontrolēt radio un mobilo tālruni, izmantojot radio vadības paneli jumta zonā vai vienu no IntelliView 12 skārienjutīgajiem ekrāniem. Pateicoties uzlabota dizaina ārējiem spoguļiem, operatoram ir nodrošināts platāks redzamības leņķis. Labās puses spoguli pēc izvēles var aprīkot ar automātiskas pielocīšanas mehānismu, savukārt speciāli piekļuves pakāpieni atvieglo vējstikla tīrīšanu.

Apjomīgajā apgaismojuma līdzekļu komplektā ir iekļautas četras LED bākugunis (divas priekšpusē un divas lentes aizmugurē), 13 kabīnē uzstādītas LED darba gaismas, divas LED gaismas rugaines pārredzamībai, viena izkraušanas gliemežtransportiera LED gaisma, viena graudu tvertnes LED gaisma, astoņas aizmugurējās LED darba gaismas, divas LED sānu gaismas, trīs LED lentes zem sānu pārsega, divas dzinēja servisa LED lentes un LED sieta lente. Pēc izvēles pieejamos tālās gaismas lukturus ar 36 000 lūmenu gaismas stiprumu un 500 m sniedzamību var integrēt zem katra no kabīnes jumta spārniem. Ir pieejama arī papildu pārvietojamā darba gaisma.

Precizitāte, kas atbilst veiktspējai
Jaunie CR10 un CR11 kombaini ir aprīkoti ar precīzās lauksaimniecības tehnoloģijām, kas sevišķi piemērotākas lielākām saimniecībām. Core PLM Intelligence pakete nosedz vairumu visbiežāko nepieciešamību, piemēram, IntelliSense, kas nodrošina automātisku regulēšanu atbilstoši operatora izvēlētajai ražas novākšanas stratēģijai, īpaši pievēršoties zudumu ierobežošanai, graudu kvalitātes saglabāšanai, maksimālai jaudai vai fiksētai caurplūdei. Otra opcija ir Advanced PLM Intelligence tehnoloģiju pakete, kas paredzēta visprasīgākajiem klientiem.

Korekcijas signāla paketes IntelliSteer automātiskās stūrēšanas un citām funkcijām, piemēram, ražīguma un mitruma līmeņa kartēšanai ir pieejamas jau no rūpnīcas. Tām ir divi precizitātes līmeņi un trīs piegādes varianti. Lietotāji tagad var pārsūtīt tehnikas un darbības datus, attālināti saņemt atbalsta dienesta palīdzību, apstrādāt agronomiskos datus un savienoties ar New Holland FieldOps bez izrietošām maksām, izmantojot Connectivity Included – jaunu programmatūru, kas ir standarts visiem CR flagmaņiem un atbalsta jaunākās savienojamības iespējas, arī New Holland FieldOps Machine un Agronomic Data vizualizāciju, Remote Display View, Firmware Over The Air (FOTA) un Remote Service Tool (RST).

Klienti var skatīt un monitorēt visas tehnikas vienības visos tehnikas parkos reālajā laikā, izmantojot pilnīgi jauno saskarni, kuras nolūks ir vienkāršot saimniecības pārvaldību. Tā apkopo tādus rīkus kā New Holland PLM Connect vienā platformā, vienkāršojot piekļuvi lauka un saimniecības datiem un nodrošinot spēju pārvaldīt tehniku no jebkuras vietas jebkurā laikā, izmantojot FieldOps mobilo vai tīmekļa platformu.

Izmantojot pēc izvēles pieejamo IntelliField programmatūru, īpašnieki un operatori tiek uzreiz bez maksas nodrošināti ar lauka datiem, turklāt viņi var dalīties ar robežām, vadlīnijām un pārklājuma datiem, ja vienā laukā darbojas vairākas mašīnas.

Piedziņas mehānisms pat vissarežģītākajiem apstākļiem
CR10 un CR11 ir aprīkoti ar divu ātrumu hidrostatisko transmisiju un TerraLock pusautomātisko diferenciāļa bloķētāju, kas ir aktivējams manuāli un deaktivējams automātiski atkarībā no stūrēšanas leņķa un ātruma virzienā uz priekšu. Modeļi, kuri ir aprīkoti ar SmartTrax, ir pieejami ar trim kāpurķēdes platuma variantiem – 660 mm, 810 mm un 910 mm, ar gumijas atsperojumu vai hidraulisko amortizāciju. Attiecīgi kopējie kombaina platumi ir 3,49 m, 3,79 m un 3,99 m. Atsevišķos tirgos ir pieejama plata rāmja konfigurācija savienojumā ar 910 mm kāpurķēdēm, savukārt visa kombaina platums ir 4,8 m.

Ja piemērotāks ir kombains ar riteņiem, New Holland un Michelin ir kopīgi izstrādājuši 900 mm platas riepas ar 2,32 m diametru (VF 900/65 R46), lai ierobežotu zemes sablīvēšanu un maksimāli uzlabotu vilkmi. Alternatīvi riepu varianti ir VF 800/70 R46 (2,32 m diametrs) un VF900/60 R38 (2,05 m diametrs). Gan riteņu, gan kāpurķēžu kombainu aizmugurējās riepas ir pieejamas ar platumiem no 500 līdz 750 mm. Starp citām opcijām ir 710/70 R42 vai 800/70 R38 dubultās un LSW riepas ar platumu līdz 1400 mm.

Jaunā CR10 dzinējs ir sešu cilindru 12,9 litru FPT Cursor 13 ar turbokompresoru, un tam enerģiju nodrošina 1300 litru degvielas tvertne, savukārt CR11 spēkstacija ir 15,9 litru FPT Cursor 16 – arī sešu cilindru dzinējs ar turbokompresoru, un tā degvielas tvertnes tilpums ir 1500 litri. To maksimālā izejošā jauda attiecīgi ir 635 ZS un 775 ZS. Šiem kombainiem ir cits konstrukcijas daļu izkārtojums. Dzinēji ir izvietoti gareniski tādā pašā virzienā un tādā pašā leņķī kā rotori, šādi nodrošinot maksimālu efektivitāti, jo dzesēšanai nepieciešamais gaiss tiek ievilkts no zonas aiz graudu tvertnes. CR10 ir divi dzesēšanas ventilatori, bet CR11 – trīs. Visa izplūdes kolektora / turbokompresora / pēcapstrādes sistēma ir pilnīgi izolēta, lai samazinātu karsto sastāvdaļu virsmas temperatūru. Novācot ražu, dzinēja apgriezieni sasniedz 1900 apgr./min, kas nozīmē ierobežotu troksni un mazāku degvielas patēriņu. Kombainam pārvietojoties pa ceļu, dzinēja ātrums ir 1300 apgr./min, ar ko tiek nodrošināts maksimāls braukšanas ātrums ar minimālu degvielas patēriņu un troksni.

Piedziņa tiek īstenota, izmantojot transmisiju, kas tiešā veidā pievienota dzinēja aizmugurējai daļai, un šādi tiek samazinātit jaudas zudumus. Dzinēja eļļas filtrs ir novietots dzinēja labajā pusē, nodrošinot vieglu piekļuvi, savukārt gaisa filtrs – kombaina rāmja kreisajā pusē, un, lai to izņemtu, nav pat jāpakāpjas – to ir viegli izņemt, stāvot uz zemes.

Pēc izvēles pieejamais dzinēja gaisa kompresors sastāv no viencilindra kompresora, kas uzstādīts uz dzinēja, un rezervuāra ar 10 m spirālveida cauruli un gaisa pistoli, kas tiek uzglabāta līdzās instrumentu kastei. Kopumā ir nodrošinātas piecas izejas – pie kabīnes durvīm, zem operatora platformas, līdzās akumulatora kārbai, dzinēja zonā un pie aizmugurējām kāpnēm. Starp dzinēja piederumiem ir iekļautas birstes, kas uzstādītas uz katra rotējošā putekļu aizsargsieta. Tas nodrošina pastāvīgu attīrīšanu, ja ir intensīvi putekļi, kurus radījuši tādi augi kā kukurūza un saulespuķes.

CR10 un CR11 kombainiem ir pilnīgi jauna veida hidrauliskā sistēma. Ir pārveidots un vienkāršots hidraulisko šļūteņu izvietojums, būtiski atvieglojot piekļuvi tām. Visas ar ražas novākšanu saistītās hidrauliskās piedziņas ir mehāniski atvienojamas ar galvenās dzinēja pārnesumkārbas sajūgu startēšanas vai braukšanas laikā, šādi samazinot pretestību un ļaujot ietaupīt līdz pat 20 ZS/15 kW jaudas. Slodzes noteikšanas sūkņi vēl vairāk samazina nepieciešamību pēc lielas hidrauliskās jaudas un uzlabo efektivitāti. Ir uzlabota arī eļļas filtrācija visā hidrauliskajā sistēmā, līdz ar to tehnika darbojas uzticamāk un apkopes ir jāveic retāk.

PROFI VIDEO: pirmie iespaidi New Holland CR11

Categories: